ماه شعبان نشانه حب شدید الله به انسان است

خرید بک لینک

آیت الله روح الله قرهی:

ماه شعبان نشانه حب شدید الله به انسان است

چون خالق انسان حضرت حق ذوالجلال و الاکرام است به خاطر همین پروردگار عالم اوقاتی را مقرر کرده که در این اوقات بنده را به سمت خود بکشد چون حب خدواند نسبت به انسان بسیار زیاد است.

«در روایات ما آمده که خداوند فرمود من انسان را از مادرش بیشتر دوست دارم چون خالق انسان حضرت حق ذوالجلال و الاکرام است به خاطر همین پروردگار عالم اوقاتی را مقرر کرده که در این اوقات بنده را به سمت خود بکشد چون حب خدواند نسبت به انسان بسیار زیاد است پس به آن مقدار اکتفا نکرده و سه ماه متوالی یعنی ماه های رجب و شعبان و رمضان را به این منظور قرار داده که البته در میان این ماه ها ماه رمضان اوج این مراقبه ها و مواظبت ها و به یک معنا ضیافت الله است و البته در اوج ضیافت الله، شب های قدر قرار داده شده و باز از این رو که انسان مرتب به خداوند رجوع کند شب قدر هم در یک شب مشخص قرار داده نشده و ما با لیالی قدر روبرو هستیم که باز اوج لیالی قدر در لیله القدر قرار داده شده است که به تعبیر قرآن،” لیله القدر خیر من الف شهر" است لذا ماه رجب عند الاولیا ماه شستشو است، ماه شعبان ماه پوشیدن لباس تقوا و رمضان ضیافت الله است.»

ادامه » ...

ما را در سایت دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 98 تاريخ: شنبه 11 خرداد 1398 ساعت: 17:34

صفحه بندی